Στις ράγες μπήκαν και πάλι από σήμερα τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, 21 ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Είναι 5.05 ξημερώματα Τετάρτης. Ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών, δίνει το πράσινο φως για να ξεκινήσει το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού από Αθήνα προς Οινόη.

«Μιλήσαμε με τον μηχανοδηγό, έχουμε πάρει την ελεύθερη γραμμή για να πάει στον σταθμό τον επόμενο, έχουμε κανονίσει με τον κλειδούχο μας τα κλειδιά, για να είναι στη σωστή γραμμή το τρένο», είπε στο MEGA ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών, Γιάννης Κοκκινάκης.

Πάντως οι επιβάτες πάντως δείχνουν ακόμη μουδιασμένοι…

«Επειδή πρέπει να πάω στην δουλειά και δεν γίνεται να με κρατάει ο φόβος. Πρέπει να προχωράμε, και προχωράμε!», δήλωσε μία επιβάτης.

Πολλοί μάλιστα έδειξαν να αποφεύγουν τα πρώτα βαγόνια και επιβιβάστηκαν στα πίσω.

«Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του δικτύου του ελληνικού σιδηροδρόμου. Είμαστε σε θέση να θέσουμε εκ νέου σε λειτουργία τα τρένα της χώρας μας. Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ό, τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Τα δρομολόγια αρχικά θα είναι περιορισμένα, ενώ ανά 5 ημέρες θα προστίθενται γραμμές, ώστε να καταφέρουν να καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησης ενόψει Πάσχα.

Όπως ανακοίνωσε η Hellenic Train, σήμερα θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας, Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια – Κάντζα και Αθήνα – Χαλκίδα, ο προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Διακοπτό – Καλάβρυτα, ενώ «κόπηκαν» τα τοπικά δρομολόγια στη βόρεια Ελλάδα μετά τις σοβαρές ενστάσεις που εξέφρασαν οι μηχανοδηγοί.

Ποιά δρομολόγια ξεκινούν σήμερα

-Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια – Κάντζα και Αθήνα – Χαλκίδα

-Προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Διακοπτό – Καλάβρυτα

«Είμαι χαρούμενη επιτέλους ξεκίνησε και μπήκαμε σε μία σειρά το χρησιμοποιώ πάω στη δουλειά μου στο Ρίο. Δεν αισθάνομαι άσχημα ελπίζω να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο», σχολίασε μία επιβάτης.

Τα μέτρα ασφαλείας

Η επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων γίνεται με αυξημένα μέτρα ασφαλείας.

Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.

Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό

2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό

Μείωση ταχύτητας

80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς

100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

«Εννέα προβλήματα ζητούν λύση»

Οι μηχανοδηγοί πάντως που συναντήθηκαν χθες με στελέχη της Hellenic train, εξακολουθούν να έχουν τις επιφυλάξεις τους, τουλάχιστον για τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.

«Περιμένουμε γραπτή διαβεβαίωση του ΟΣΕ για τις επικοινωνίες Μέσα στα Τέμπη και ότι λειτουργούν αυτά που έχουμε ζητήσει για Τέμπη και Πλαταμώνα. Πως είναι η ψυχολογία των σταθμαρχών; Προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τον κόσμο γιατί θέλουμε να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος», υπογράμμισε ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου το πρώτο δρομολόγιο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αναμένεται να γίνει την 1η Απριλίου, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι στις σήραγγες που βρίσκονται κατά τη διάρκεια της διαδρομής.



Πηγή