Δεύτερη ημέρα σήμερα από το «άνοιγμα» των σιδηροδρομικών γραμμών. Με αυξημένα μέτρα ασφαλείας τρένα και προαστιακός μπήκαν ξανά στις ράγες.

«Μια χαρά όλα, εγώ πάω Χαλκίδα, δε φοβάμαι, το περίμενα δεν έχει συμβεί σε μάς ποτέ κάτι. Είναι μικρή διαδρομή. Όλα καλά, κάθομαι στο μπροστά βαγόνι», είπε ένας επιβάτης.

Κάποιοι επιβάτες δείχνουν ακόμη μουδιασμένοι.

«Ο Θεός βοηθός, να φοβάσαι να μπεις μέσα στο τρένο για να πας στη δουλειά σου; Ασφάλεια όχι δε νιώθω, αλλά αναγκαστικά πρέπει να ταξιδέψω», είναι κάποιες από τις αντιδράσεις του κόσμου.

«Το τρένο είναι ασφαλές ως μέσο μεταφοράς. Έχουν μειωθεί οι ταχύτητες κατά πολύ και ο προαστιακός στην Αθήνα δουλεύει άψογα. Βέβαια ο κόσμος έχει έναν φόβο μέσα του και προτιμά να πηγαίνει στα πίσω βαγόνια», δήλωσε στο MEGA, ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών, Γιάννης Κοκκινάκης.

Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.

Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Το δελτίο περιορισμού ταχύτητας – το λεγόμενο 1036 – δίνεται χέρι με χέρι από τον σταθμάρχη στον μηχανοδηγό.

«… τους καθορίζει στην αμαξοστοιχία με τη ταχύτητα θα πάνε και τι θα συναντήσουν στο δρόμο», επεξήγησε ο κ. Κοκκινάκης.

Πάνω από 20 δρομολόγια χθες

Από νωρίς χθες το πρωί, στις 05:05 πραγματοποιήθηκε το πρώτο δρομολόγιο και 05:25 έφυγε η αμαξοστοιχία για την Χαλκίδα. Συνολικά 18 αμαξοστοιχίες για το αεροδρόμιο και 8 για την Χαλκίδα. Τα δρομολόγια ήταν ανά μία ώρα για τον προαστιακό, και ανά δύο ώρες για τη Χαλκίδα.

Σε ό,τι αφορά στο κομμάτι Θεσσαλονίκη – Φλώρινα κινήθηκαν και δύο εμπορικές αμαξοστοιχίες.

Στον ανακριτή οι 2 σταθμάρχες

Ενώπιον του ανακριτή θα βρεθούν αύριο Παρασκευή οι δύο σταθμάρχες της Λάρισας, που κατηγορούνται ότι αναχώρησαν νωρίτερα από τις θέσεις τους και δεν τήρησαν το ωράριο τους το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος σταθμάρχης θα υποστηρίξει στην απολογία του πως δεν αναχώρησε νωρίτερα από την θέση του, αλλά παρέμεινε σε αυτή και 15 λεπτά παραπάνω.

«Εργάστηκα επί 8 ώρες. Αναχώρησα στις 22:15, δηλαδή περίμενα ένα τέταρτο επιπλέον. Οι προϊστάμενοί μου, μου είχαν πει ότι 8ωρη εργασία θα προσφέρω και δεν δικαιούμαι υπερωρίες. Εργαζόμουν από 1/2/2023 και ολόκληρο τον μήνα αναχωρούσα στις 22.15 παίρνοντας το τελευταίο τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοί μου. Όταν αναχώρησα από την εργασία μου ήταν όλα τακτοποιημένα. Δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα» είπε ο συμβασιούχος σταθμάρχης, σύμφωνα με το «Live News».

Σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ o δεύτερος και αρχαιότερος σταθμάρχης που ήταν βάρδια εκείνο το απόγευμα, θα παραδεχθεί ότι έφυγε νωρίτερα κατά μισή ώρα, ενώ είναι βέβαιο ότι θα κληθεί να απαντήσει τον λόγο που το έκανε και ποιος διόρθωσε με μπλάνκο την ώρα στο βιβλίο βαρδιών.


Πηγή