Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου ξεκίνησε στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing η παραγωγή της νέας Σειράς 8 Coupé, του σπορ μοντέλου που σηματοδοτεί την έναρξη της προϊοντικής επέλασης της μάρκας στην πολυτελή κατηγορία. Τριψήφιος αριθμός εκατομμυρίων επενδύθηκε στις εγκαταστάσεις της Κάτω Βαυαρίας, εν όψει της προετοιμασίας για την παραγωγή του νέου μοντέλου. Πολυάριθμες ψηφιακές καινοτομίες έχουν επίσης ενσωματωθεί στη διαδικασία παραγωγής, όπως αυτόνομα συστήματα μεταφοράς και έξυπνες συσκευές.
Μίγμα ελαφρών υλικών και ευέλικτες δομές παραγωγής
Ευφυής δομή ελαφρού βάρους με έξυπνο μίγμα υλικών, όπως ατσάλι, πλαστικό, αλουμίνιο και ανθρακόνημα, χρησιμοποιείται στο αμάξωμα του νέου, σπορ αυτοκινήτου. Εκτός από τις φέρουσες δομές στο εμπρός και πίσω τμήμα, άλλα εξαρτήματα όπως η οροφή, οι πόρτες, το καπό και το εμπρός τροπέτο της νέας Σειράς 8 Coupé, κατασκευάζονται από αλουμίνιο.
Για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW μαζικής παραγωγής, η οροφή διατίθεται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), που επίσης κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Dingolfing με μία καινοτόμο διαδικασία υγρού πρεσαρίσματος.
Χάρη στο υψηλό επίπεδο ευελιξίας του συστήματος παραγωγής, κατέστη δυνατή η ενσωμάτωση της 8άρας Coupé στις υπάρχουσες δομές του εργοστασίου. Το πολυτελές σπορ αυτοκίνητο που θα κατασκευάζεται παράλληλα με τις Σειρά 5 και Σειρά 7, βασίζεται σε αξιόπιστες και δοκιμασμένες διαδικασίες παραγωγής.
Καινοτομίες παραγωγής
Μαζί με τη σταδιακή αύξηση της παραγωγής της νέας Σειράς 8 Coupé, η ψηφιοποίηση του τομέα logistics και των διαδικασιών παραγωγής στο Dingolfing συνεχίζεται με γρήγορους ρυθμούς. Για παράδειγμα, στη συναρμολόγηση των θυρών, τα εξαρτήματα παραδίδονται στη γραμμή συναρμολόγησης από αυτόνομους συρμούς. Στο τέλος της γραμμής παραγωγής, συνεργατικά ρομπότ μετρούν αρμούς και ευθυγραμμίσεις πάνελ.
Το Εργοστάσιο του Group στο Dingolfing χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο συσκευές που μπορούν να φορεθούν (wearables). Πρόκειται για φορητές υπολογιστικές συσκευές που φορά το προσωπικό και το υποστηρίζουν στα καθήκοντά του. Εκτός από το ευφυές γάντι scanner ProGlove, ένα λεγόμενο “exotics alarm”, για παράδειγμα, θα χρησιμοποιεί τη δόνηση ενός smartwatch για να ειδοποιεί το προσωπικό για την άφιξη ενός αυτοκινήτου με εξατομικευμένο εξοπλισμό που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.
Γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR) έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στην εκπαίδευση του προσωπικού συναρμολόγησης: Ειδικές διαδικασίες συναρμολόγησης για τη νέα Σειρά 8 Coupé βιντεοσκοπήθηκαν και οι εργαζόμενοί τις παρακολούθησαν φορώντας γυαλιά VR. Αυτό τους βοήθησε να εξοικειωθούν με το νέο μοντέλο και τη διαδικασία κατασκευής του, πριν την κλιμάκωση της παραγωγής.
Δύο εκδόσεις κινητήρων
Δύο εκδόσεις κινητήρων θα διατίθενται κατά την έναρξη πωλήσεων της Σειράς 8 Coupé το Νοέμβριο του 2018. Ο V8 της M850i xDrive Coupé (κατανάλωση μικτού κύκλου: 10,5 – 10,0 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 240 – 228 g/km), με κυβισμό 4.4 λίτρα έχει αναθεωρηθεί πλήρως και αποδίδει 530 ίππους και ροπή 750 Nm.
Τέλος, η 840d xDrive Coupé βασίζεται σε έναν 3λιτρο, εν σειρά 6κύλινδρο diesel κινητήρα (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,2 – 5,9 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 164 – 154 g/km), με μέγιστη ισχύ 320 ίππους και μέγιστη ροπή 680 Nm.
Νίκος Τσάδαρης
Πηγή